Boronyai Zoltán: Örülök, hogy részese lehetek a jövőorientált szemlélet kialakításának a TF-en
2024. április 26.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

A TF-en eddig szerzett tapasztalatairól, a közelgő mentorkonferenciáról és a kosárlabdáról beszélgettünk Boronyai Zoltánnal, a Tanárképző Intézet és a Testnevelés-elméleti és Oktatásmódszertani Tanszék munkatársával.

 Alig több mint egy éve, tavaly februárban került a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem kötelékébe. Egyszerre dolgozik a Tanárképző Intézetben és a Testnevelés-elméleti és Oktatásmódszertani Tanszéken, mellette kosárlabdaedző.

„Tóth László, a Tanárképző Intézet főigazgatója keresett meg a Benczenleitner Ottó távozásával megüresedett testnevelés tanítási gyakorlatok vezetői posztjának betöltésére. Régóta szerette volna, hogy vele dolgozzak – mondta megkeresésünkre a 43 esztendős szakember, aki a Semmelweis Egyetemen 2003-ban testnevelő tanári, 2005-ben pedig kosárlabda szakedzői diplomát szerzett. – Idekerülésem óta megalapozottnak látom, amit korábban éreztem, jelesül azt, hogy paradigmaváltás zajlik a TF-en, egyre inkább holisztikus, jövőorientált szemlélet alakul ki. Örülök, hogy ebben tevékenyen részt vehetek.”

Napi munkája mellett jelenleg egy jelentősebb eseményre is készül, hiszen május 10-én a Csörsz utcai Dr. Koltai Jenő Sportközpontban több mint 50 fő részvételével mentortanári értekezlet és képzés lesz a Tanárképző Intézet szervezésében, a program délelőtt 11 órakor kezdődik, és várhatóan 16 óráig tart.

„A TF évtizedek óta dolgozik vezetőtanárokkal, mentortanárokkal a tanítási gyakorlatok kapcsán, s az együttműködésnek egyaránt vannak formális, illetve szakmai összetevői – hangsúlyozta Boronyai Zoltán. – Nos, mi ezen a május 10-i képzésen az utóbbira helyezzük a hangsúlyt. Az a tervünk, hogy ezzel az összejövetellel olyan szakmai képzéssorozatot indítunk el, hogy a tudásmegosztásból ne csupán az egyetem, hanem a mentorok is kivegyék részüket. Így például egyebek mellett terítékre kerülnek a mentorációval kapcsolatos módszertani megoldások is, hiszen a gyakorlat nem választható le az elméletről. Igyekszünk olyan szakmai hátteret teremteni a mentortanároknak, amely úgymond lökést ad a szakmai megújulás felé. Tapasztalatból tudjuk, hogy könnyű belefáradni, belefásulni a hétköznapokba. Összességében tehát olyan szakmai együttműködés kialakítása a célunk, amellyel a TF és a vele kapcsolatban álló iskolák is sokat nyernek, mert ha így lesz, azzal a hallgatók járnak a legjobban.”

Ami pedig szeretett sportágát, a kosárlabdát illeti: a legendás Zsíros Tiborról elnevezett akadémián az U14-es fiúcsapat edzője, mellette pedig az U13-as budapesti tehetséggondozó programban vesz részt. És hogy játszik-e még?

„Amikor egyszer-egyszer belevágtam, fájdalmasan tapasztaltam, hogy elméletben sokkal többet tudok a kosárlabdáról, mint amennyit a gyakorlatban meg tudok valósítani. Az énhatékonyság érzetének hiánya meglopja az örömöt, úgyhogy mostanában inkább bringázok vagy saját testsúlyos edzéseket végzek.”

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!