Lehet-e eredményes egy élsportoló bántalmazás nélkül?
2022. április 4.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

A Pedagógia és Módszertani Tanszék ötfős kutatócsoportjának a fekete pedagógia témakörére koncentráló kutatása komoly érdeklődés mellett zajlik. Ennek eredményeiről, a magyar sportban is aktuális kérdésekre válaszolva nyilatkozott, dr. Borosán Lívia tanszékvezető a növekedés.hu internetes oldalnak.

A pedagógiai módszerek hatásainak vizsgálata a szabadidős tevékenységek, a testnevelés, valamint az élsport vonatkozásában folyamatosan aktuális kérdéseket boncolgat: miként jelenik meg a fekete pedagógia a sportban, vajon lehet-e eredményt elérni az élsportban ezek nélkül a nem kívánatos módszerek nélkül? Szintén aktuális kérdés, hogy milyen típusú sérelmekről beszélhetünk? Miért alkalmazzák a tanárok, az edzők a pedagógiai munkájuk során a fekete pedagógiai megoldásokat? A témának mely jogi vonatkozásaira hívjuk fel a figyelmet? Milyen a megfelelő pedagógiai hozzáállás?

Lehet-e eredményes egy élsportoló bántalmazás nélkül (Borosán Lívia)

fotó: novekedes.hu

A fenti kérdések kapcsán kereste meg és kérdezte a növekedés.hu oldal, dr. Borosán Lívia tanszékvezetőt a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen zajló kutatásról. Arra a kérdésre, hogy a hazai edző- és pedagógusképzésben foglalkoznak-e a problémával, a tanszékvezető a 2019-ben prof. dr. h. c. Mocsai Lajos és prof. dr. Hamar Pál szerkesztésében megjelent "A sportpedagógia szakmódszertani kérdései" című TF tankönyvet ajánlotta, amelyben 10 pedagógiai területet, köztük az értékelést is érintve 36 edzői interjút felhasználva a szerzőtársakkal együtt (Budainé Csepela Yvette, Prukner László, Rácz Levente és Sáfár Sándor) nyújtottak jól alkalmazható humánus edzői megoldásmódokat.

Az interjú teljes szövege itt érhető el.

Az ötfős kutatócsoport tagjai: dr. Borosán Lívia, Budainé dr. Csepela Yvette, dr. habil Cserny Ákos, prof dr. Hamar Pál és prof. dr. Soós István.

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!