2018. június 8-án egyetemünk látta vendégül az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság Szomatikus-nevelési Albizottsága konferenciáját. A konferencia az Albizottság, a Magyar Sporttudományi Társaság (MSTT) és a Testnevelési Egyetem (TF) közös rendezésében zajlott. A rendezvényt Prof. Dr. Hamar Pál az Albizottság elnöke, a TF oktatási rektorhelyettese vezette.
Az előadók között elsőként Dr. habil Molnár György tanszékvezető egyetemi docens, a BME GTK minőségügyi dékánhelyettese, a BME Tanárképző Központ főigazgatója szerepelt, aki – mintegy a konferencia alapgondolatát megfogalmazva – előadásában arra (is) kereste a választ, hogy a 21. század kihívásaihoz a neveléstudomány milyen oktatás-módszertani válaszlehetőségekkel járulhat hozzá a különböző életkorú, különös tekintettel az egyetemi hallgatók ismereteinek bővítéséhez, elmélyüléséhez. A felsőoktatás, de legfőképpen a pedagógusképzés primer terület, mivel a jövő generációinak ilyen irányú oktatása-képzése nagy részt a jövő pedagógusainak a kezében van.
Dr. habil. Molnár György PhD, tanszékvezető, egyetemi docens, BME GTK minőségügyi dékánhelyettes, a BME Tanárképző Központ főigazgatója
Dr. Borosán Lívia egyetemi docens, a Testnevelési Egyetem Pedagógia és Módszertani Tanszékének vezetője, előadáscímében a következő kérdést tette fel: „Igazi sport az e-sport?”. A TF falai között ez a felvetés igazán adekvátnak tűnik. Az egyik idézett definíció szerint az e-sport egy gyűjtőfogalom a szervezett, versenyalapú számítógépes játékokkal való foglalkozásra, amit rendszerint profik űznek. Az ellenérvek közül az egyik abból indul ki, hogy e-sportolás közben nem végzünk olyan fizikai tevékenységet, mint a klasszikus sporttevékenységek közben, ahol folyamatosan próbára tesszük és fejlesztjük a testünket.
Czirják György a Tápiószecsői Széchenyi István Általános Iskola testnevelés-biológia szakos tanára előadásának esszenciális ideája, hogy a testnevelés tanításának IKT (Információ és Kommunikáció Technológia) eszközökkel támogatott módszereit ma még igen kevés tanintézményben alkalmazzák, pedig számos lehetőség nyílik a digitális technikák bevonására az intézményes sportoktatásban. A 21. század kihívásaival azonosulni kívánó testnevelők akkor járnak el helyesen, ha a digitális kompetenciafejlesztést is szem előtt tartva, az elméleti tananyagokat IKT alapon is feldolgozzák, valamint az egészségtudatos életvezetés IKT alapú lehetőségeit is alkalmazzák.
Budainé Dr. Csepela Yvette egyetemi docens, a TF Tanárképző Intézet vezető-helyettese elsősorban a Testnevelési Egyetem hallgatói szemszögéből elemezte a kérdéskört. A TF hallgatói számára szakonként más és más módon jelenhet meg az IKT az oktatás során, hiszen egészen más eszközök használhatók a sport- és rekreációszervezés, a sportmenedzser, az edző (szakedző), vagy éppen a testnevelő – gyógytestnevelő - egészségfejlesztő tanár szakos hallgatók esetében. A cél azonban egyértelműen kirajzolódik, amennyiben az egyetemi oktatás keretében minél több olyan lehetőséget kell bemutatni a hallgatóknak, amelyeket az egyetemi éveik befejeztével, a saját munkájuk során majd felhasználhatnak.
Ezúton fejezzük ki köszönetünket az Emberi Erőforrások Minisztériuma Sportért Felelős Államtitkársága támogatásával működő Magyar Sporttudományi Társaságnak, valamint a Testnevelési Egyetemnek azon anyagi és erkölcsi segítségért, amellyel lehetőséget biztosítottak konferenciánk megrendezéséhez.
- Hírek
- Büszkeségeink
- Hallgatói hírek
- Tudományos hírek
- TDK hírek
- Pályázati hírek
- TFSE hírek
- Archívum
- Eseménynaptár
Archívum
-
2024.
-
2023.
-
2022.
-
2021.
-
2020.
-
2019.
-
2018.
-
2017.
-
2016.
-
2015.
-
2014.
-
2013.
-
2012.
-
2011.
-
2010.
-
2009.
-
2008.
-
2007.
-
2006.
-
2005.
-
2004.
-
2003.
-
2002.
-
2001.