Társadalmi innovációk – új módszerek kidolgozása a Testnevelési Egyetem megvalósításában
Kedvezményezett neve: Testnevelési Egyetem
Projekt azonosító: EFOP-5.2.5-18-2018-00012
Projekt kezdete: 2018. június 1.
Projekt befejezése: 2018. november 30.
Támogatás összege: 194 224 052 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt rövid leírása és célja:
A projekt keretében a Testnevelés Egyetem olyan mentális és fizikai egészségtudatosságot fejlesztő projekt módszertanának kidolgozására és pilot tesztelésére vállalkozik a Fejér-megyében lévő telephelyének otthont adó Velencén (szükség esetén más megyei településen), ami egyszerre épít a sport:
- fizikai/testi jótékony hatásaira;
- közösségépítő szerepére;
- közvetítő és áttételes szerepére, illetve funkciójára az egyéni célrendszerek kidolgozása és a célok elérése során;
- és a mentális egészséggel való szoros kölcsönhatására;
figyelembe véve a helyi közösség (és általában a magyar társadalom) demográfiai-gazdasági tényezőit, a helyi köz- és magánszolgáltatási infrastrukturális viszonyokat és a már kialakított közösségi kezdeményezéseket, de biztosítva az adaptáció lehetőségét más településeken, illetve más célcsoportokra is. A pilot projekt módszertanának és kereteinek kialakítása során a sikeres implementáció érdekében elsődleges szempont a helyi adaptálhatóság (amely esetében a megvalósítás során Fejér megye több települése is bevonható a pilot megvalósításába), másodlagos szempont ugyanakkor, hogy a kidolgozott modell és módszertan más olyan településeken is alkalmazható legyen, amelyek Velencéhez hasonló demográfiai-gazdaság problémákkal küzdenek.
A projekt során olyan sportközösségek kialakítására kerül sor, amelynek tagjai valamilyen hasonló kihívással szembesülnek vagy olyan szociális szolgáltatások hiányában szenvednek, amelyek megléte növelné az életminőségüket. A sportközösségek tervezett tevékenységi portfóliója egyszerre integrálja a testmozgást és a mentális egészségfejlesztést, az egészségtudatosság növelését, valamint az egyéni és közösségi célok elérését, ezáltal a projekt elsődleges célja az alábbi módon foglalható össze: Innovatív sport és mentális egészségfejlesztési szolgáltatások körének bővítése sportközösségek kialakításán keresztül különböző kihívással szembesülő társadalmi csoportok bevonásával, amely támogatja (1) az egyéni szintű és a szakpolitikai célok elérését, valamint (2) általánosan a magyar fizikai és mentális egészségmagatartás és az egészségtudatosság pozitív gyakorlatainak elterjesztését. A projekt átfogó célja a fizikai és mentális egészségtudatosság növelésén, valamint az egészségmagatartás megváltoztatásán keresztül elsődlegesen az egészségügyi szakpolitikai területhez köthető.
A projekt beavatkozási logika szempontjából céljait három lépésen keresztül éri el:
- A sporttevékenységek mentális, közösség- és egészségfejlesztési hatását szolgáló általános és terület-specifikus (a három területre specifikált) módszertani keretrendszerének kidolgozása, valamint a keretrendszerbe illeszkedő, konkrét módszerek széleskörű alkalmazását elősegítő információs és tananyagok kidolgozása, amelyeket a célcsoportokkal foglalkozó (pedagógus, szociális stb.) szakemberek tudnak alkalmazni munkájuk során
- A célcsoporttal foglalkozó szakemberek, un. facilitátorok felkészítése, elsődlegesen a pilot keretében, jelenléti rendezvényeken, valamint elektronikus oktatási és disszeminációs anyagokon és alkalmazásokon keresztül, amelyhez az Egyetem jelenléti és on-line mentorálást biztosít. A szakemberek kiválasztása és felkészítése tekintetében elsőként a TE-n kialakításra kerül egy szakmai törzs, amely a területi facilitátorok szakmai mentorálását végzi, majd kiválasztására kerülnek a pilot programokban közreműködő, helyi szakmai facilitátorok, akik a konkrét helyi sportközösségek és foglalkozások szervezését, támogatását végzik.
- A pilot program során a véső célcsoport részvételével, a felkészített facilitátor szakemberek vezetésével pilot sportközösségek létrehozása az adott szakterületen meghatározott, a későbbiekben bemutatott célok érdekében. A kis létszámú, személyes sportközösségek mellett az on-line alkalmazás segítségével ugyanakkor on-line sportközösségek létrehozására is lehetőséget nyújtunk, amely a köznevelési célcsoport esetében különösen releváns és fenntartató megoldás. A projekt során tehát a pilot szakaszban olyan személyes és virtuális sportközösségek kialakítására kerül sor, amelynek tagjai valamilyen hasonló kihívással szembesülnek vagy olyan szociális szolgáltatások hiányában szenvednek, amelyek megléte növelné az életminőségüket.
Összhangban a pályázati felhívásban foglaltakkal, a tervezett projekt közvetlen célcsoportja:
- közoktatásban résztvevő, lemorzsolódással fenyegetett diákok,
- álláskeresők,
- nyugdíjasok.
Közvetett célcsoportja pedig:
- közoktatásban oktatók,
- szociális gondozók.
A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2018. november 30.
A kedvezményezett neve: Testnevelési Egyetem.
A projekt címe: Fotovoltaikus rendszerek kialakítása a Testnevelési Egyetem villamosenergia ellátásának céljából.
A szerződött támogatás összege: 107 644 000 forint.
A támogatás mértéke: 100%
A projekt befejezési dátuma: 2018. március 27. (záróbeszámoló >>>)
A megvalósulás helyszínei:
- Testnevelési Egyetem, Budapest XII, Alkotás utca 44.
- Testnevelési Egyetem, Budapest XII, Alkotás utca 48.
- TE Gyakorló Sportiskolai Általános Iskola és Gimnázium, Budapest XII, Diana utca 35.
- TE Sporttelep, Budapest III, Királyok útja 65.
A projekt célja: napelemes elektromos áram termelő rendszer megvalósítása, mely által elsősorban az üvegházhatást okozó gázok (CO2) kibocsátásának, illetve a Testnevelési Egyetem elektromos energia szolgáltatótól történő beszerzésének csökkentése érhető el.
Várható eredmény: éves szinten összesítve közel 6,5M Ft (kb. 187.000 kWh) megtakarítás várható a rendszertől.
A Testnevelési Egyetem intézményi fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
Testnevelési Egyetem szerepe a projektben: Projekt gazda
Projekt azonosító: EFOP-3.4.3-16-2016-00008
Indítás: 2017. június 1.
Zárás: 2019. május 31.
Támogatás összege: 74 485 364.- forint
Támogatás mértéke: 100%
Konzorciumi tagok: -
Projekt státusza: Lezárult
Projekt rövid leírása és célja:
A projekt átfogó célja az egyetem korszerű, tudásközpontú fejlesztése a tanítási-tanulási folyamat eredményességét növelő módszertani innovációk bevezetésével. A képzési program, tartalom és módszertan megújítása innovatív, tanulásintenzív oktatási módszerek kifejlesztése és bevezetése révén valósul meg, továbbá a konstrukció részeként az oktatás eredményességét és a hallgatók elkötelezettségét javító fejlesztések realizálódnak. Ezen összetett képzés, kompetencia, és hallgatói szolgáltatások fejlesztésére irányuló célok illeszkednek az intézmény oktatásfejlesztési stratégiájában megfogalmazott célkitűzéseihez. Egyúttal a hallgatói és oktatói kompetenciák javítása, az új módszertanok becsatornázása és az oktatói minőségbiztosítási rendszer hatékonyabbá tétele támogatja a munkaerő-piaci keresletnek megfelelő készségek elsajátítását is. A kialakítandó ”diákmentori szolgálat” a hallgatók által nehezebben teljesíthető tantárgyak vonatkozásában személyre szabott támogatás révén növelheti a sikeres vizsgák arányát, valamint csökkenti a hallgatók lemorzsolódásának veszélyét. A specifikus célkitűzések eredményeinek köszönhetően javul az oktatás hozzáférhetősége, továbbá az élethosszig tartó tanulás feltételrendszere, és mindemellett jelentősen bővül a progresszív tanulást támogató oktatási módszerek köre. A projekt keretében az egyetem kiemelt figyelmet kíván fordítani a hallgatók digitális kompetenciáinak, információszerzési és -kezelési, valamint önálló tanulási képességeinek fejlesztésére is. Ezen összetett fejlesztések mellett hangsúlyosan megjelennek olyan minőségbiztosítási elemek is, mint például a kompetenciamérési rendszer kidolgozása, a Diplomás Pályakövetési Rendszer szakspecifikus fejlesztése, a hallgatói elégedettség mérésének és az eredmények beépítésének hatékonyabbá tétele, valamint a szakfelelősi feladat- és hatáskörök pontosítása.
A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2019. május 31.
A felhívás megnevezése: EFOP-3.4.6-VEKOP-17 Intézményi irányítás fejlesztése a felsőoktatásban
Kedvezményezett neve: Testnevelési Egyetem (konzorciumi partner)
A projekt címe: Intézményirányítást támogató rendszerek fejlesztése a felsőoktatásban
Azonosító: EFOP-3.4.6-VEKOP-17-2017-00002
Támogatás összege: 3.983.494.662 Ft (ebből a Testnevelési Egyetem támogatása 14.760.522 Ft)
Támogatás intenzitása: 100 %
Futamidő: A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg 2017. szeptember 1. és 2019. június 30. között
A konzorcium tagjai:
- Eötvös Loránd Tudományegyetem (Konzorcium vezető)
- NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
- Állatorvostudományi Egyetem
- Budapesti Corvinus Egyetem
- Budapesti Gazdasági Egyetem
- Dunaújvárosi Egyetem
- Eszterházy Károly Egyetem
- Kaposvári Egyetem
- Miskolci Egyetem
- Óbudai Egyetem
- Neumann János Egyetem
- Pannon Egyetem
- Soproni Egyetem
- Széchenyi István Egyetem
- Szent István Egyetem
- Testnevelési Egyetem
A projekt célja: Egységes, egymással integrált intézményirányítási, gazdálkodási, teljesítménymérési, kontrolling, HR és tanulmányi adminisztrációs folyamatok és ezeket támogató informatikai rendszerek bevezetése, finanszírozási rendszer megvalósításához és működtetéséhez szükséges egységes szervezeti, folyamatirányítási és informatikai feltételek megteremtése
A projekt átfogó céljai a projekt hatókörébe tartozó állami felsőoktatási intézményeknél:
- Az Európai Unió felsőoktatás korszerűsítését célzó ütemtervével, a Fokozatváltás a felsőoktatásban stratégiával, valamint a további hazai stratégiákkal és jogszabályokkal összhangban egységes, egymással integrált intézményirányításai, gazdálkodási, teljesítménymérési, kontrolling, HR és tanulmányi adminisztrációs folyamatok és ezeket támogató informatikai rendszerek bevezetésével a konzorciumi tag intézmények irányítása hatékonyságának, valamint képzés és kutatásszervezési képességeinek javítása.
- A vonatkozó jogszabályi előírások mentén a teljesítmény szerint differenciált állami felsőoktatási finanszírozási rendszer megvalósításához és működtetéséhez szükséges egységes szervezeti, folyamatirányítási és informatikai feltételek megteremtése
- Az intézmények hallgatók számára releváns működési és irányítási folyamatainak, az intézményirányítási rendszerek hallgatói funkciói használatának, valamint az ehhez szükséges digitális írástudási készségeknek és ismereteknek az elsajátítását támogató hallgatói képzési és mentori program megtervezése és végrehajtása a felsőoktatási hallgatói sikeresség intézményi előmozdítása, valamint a hallgatók felsőoktatásban való bennmaradásának támogatása érdekében.
- A kutatási programok előkészítéséhez, lebonyolításához, kutatási bevételek, kiadások és kutatási eredmények nyilvántartásához kapcsolódó folyamatok, valamint a bevezetni kívánt egységes intézményirányítási rendszerek ezeket támogató funkciói használatának elsajátítását biztosító kutatói továbbképzési program megtervezése és végrehajtása a K+F+I szakemberek K+F+I projektek sikeres lebonyolítására történő felkészítése és ezen keresztül a kutatók megtartása, illetve utánpótlásuk biztosítása érdekében.
Várható eredmények: A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények egységes, egymással integrált, korszerű és a megfogalmazott célokat, részcélokat szolgáló gazdálkodási, kontrolling, humán erőforrás menedzsment és tanulmányi adminisztrációs folyamatokat működtetnek, egységes, és a megfogalmazott célokat, részcélokat szolgáló gazdálkodási, kontrolling, humán erőforrás menedzsment, tanulmányi adminisztrációs és üzemeltetési szabályzatok szerint működnek és egységes, a megfogalmazott célok, részcélok teljesítését szolgáló, egységes alapokon és megoldásokon nyugvó, integrált intézményirányítási szakrendszereket használnak az egységes folyamataik támogatására.
A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények az intézményirányítási szakrendszerek hallgatói funkciói használatának, valamint az ehhez szükséges digitális írástudási készségeknek és ismereteknek az elsajátítását támogató hallgatói képzési és mentori programot működtetnek a hallgatói IKT kompetenciák fejlesztése érdekében.
A konzorciumvezető ELTE a kutatási programok előkészítéséhez, lebonyolításához, kutatási bevételek, kiadások és kutatási eredmények nyilvántartásához kapcsolódó folyamatok, valamint a bevezetni kívánt egységes intézményirányítási szakrendszerek ezeket támogató funkciói használatának elsajátítását biztosító kutatói továbbképzési programot indít és működtet.
A projekt valószínűsíthető hatásai:
- A felsőoktatási intézményeken belüli irányítás és finanszírozás javulása
- Fenntartói irányítás és finanszírozás javulása
- Intézmények működésének, gazdálkodásának stabilizálódása
- Munkaerő-piaci követelményekhez jobban igazodni képes felsőoktatási rendszer
- Profiltisztítás és specializáció
- Mukaerő-piaci kompetenciák szintjének emelkedése a felsőoktatási hallgatók körében
- Felsőfokúnak megfelelő szintű oktatásban való részvétel növekedése
- Piaci forrásbevonó képesség javulása
- Stabil és fenntartható kutatói bázis kiépítése
- A kutatást, a technológiai fejlődést és az innovációt ösztönző környezet
- Legjobb oktatók és kutatók vonzása, illetve megtartása