;>
Archívum

2012. április

Creating a Level Playing Field - zárókonferencia

Creating a Level Playing Field - zárókonferencia

Március 21. és 23. között rendezték meg Helsinkiben a Creating a Level Playing Field projekt zárókonferenciáját. Az Európai Bizottság által a sport területén kiírt ún. Előkészítő intézkedések pályázati kiírásban, a társadalmi befogadás terén nyertes projekt konzorciumvezetője az Európai Nem Kormányzati Sportszervezet, melynek központja a finn fővárosban van, így esett a szervezők választása az északi helyszínre. Karunkat a projektben a kezdetektől részt vevő dr. Dóczi Tamás, a Társadalomtudományi Tanszék adjunktusa, valamint Bardocz-Bencsik Mariann képviselte a Stratégiai és Nemzetközi Igazgatóságról.

Creating a Level Playing Field - zárókonferencia

A konferencia első napján egy koordinátori találkozóra került sor, melyen a projekt adminisztrációjával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról tartottak tájékoztatót a projektvezetők, illetve az eredmények széleskörű terjesztésének stratégiájáról zajlott egyeztetés a partnerek közreműködésével.

Creating a Level Playing Field - zárókonferencia

A második nap délelőttjén, prezentáció keretében került sor annak a füzetnek a bemutatására, mely a másfél éves projekt legkézzelfoghatóbb eredménye. A szerzők között ott van dr. Dóczi Tamás is, aki nagy részt vállalt a majd’ ötven oldalas tanulmány elkészítésében. A migránsok és etnikai kisebbségek sportbeli társadalmi integrációjáról szóló könyvecskét 9500 példányban nyomtatták ki, melyből néhány száz karunkra is el fog jutni. Az előadást dr. Dóczi Tamás, Hanna-Mari Maijala (FIN), valamint Zeno Nols (BEL) tartotta a projektben részt vevő partnerszervezetek képviselőinek. Ezután sor került egy ötletbörzére, melynek keretében a résztvevők prezentációkkal, poszterekkel, szórólapokkal mutathatták be saját országukban, szervezetükben működő gyakorlatokat a sporton keresztüli társadalmi befogadás terén. Bardocz-Bencsik Mariann a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia és a Real Madrid Alapítvány közösen működtetett szociális sportiskoláját mutatta be. A délután folyamán Marc Theeboom, a Vrije Universiteit Brussels professzora, az elemző csapat negyedik tagja rövid előadás segítségével készítette elő azt a munkát, amelynek keretében azután a kutatók vezetésével négy kisebb csoportban dolgoztak a résztvevők a másnapi, európai uniós döntéshozóknak szóló ajánlások megfogalmazásán.

Creating a Level Playing Field - zárókonferencia

A zárónapi előadáson jelen volt többek között Bart Ooijen, aki az Európai Bizottság Sport részlegétől érkezett, hogy személyesen hallgassa meg a projekt eredményeit. Szintén tiszteletét tette a finn kormány sportért felelős minisztériumának államtitkára is, valamint az ENGSO elnökasszonya, Birgitta Kervinen és számos meghívott szakmabeli is. A kötet, illetve az ajánlások ismertetése után egy panelbeszélgetésre is sor került a várható eredményekről és a további teendőkről. A résztvevők egybehangzó véleménye szerint a projekt számos lehetséges fejlődési irányt megnyitott, de az igazi munka a projekt lezárását követően vár rájuk.

A cikkben említett füzetet innen tölthetik le. >>>

Gyógytestnevelés életközelben

Gyógytestnevelés életközelben

Gyógytestnevelés a Gyermekekért Országos EgyesületA Gyógytestnevelés a Gyermekekért Országos Egyesülete és a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kara tisztelettel meghívja Önt I. Tudományos Konferenciájára, Országos Továbbképzésre, melyet az egyetem Hepp Ferenc termében tart (Budapest XII. kerület Alkotás u. 44.) 2012.április 14-én 10.00-14.15 óráig.

A konferencián a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Regisztráció: 2012. április 12. 14.00 óráig. E-mailen: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy telefonon: 06/1/487-9280.

Program

  • 9.15 Érkezés, regisztráció
  • 10.00 Köszöntés - Tóth Miklós dékán
  • 10.05 GYGYOE-TF együttműködési szerződés ünnepélyes aláírása
  • 10.10 Bevezető - Gunda András elnök
  • 10.15 A gyógytestnevelés megszervezése és beindítása egy kazincbarcikai iskolában. - Tóth Máté testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 10.30 A gyógytestnevelés tantárgy megítélésének vizsgálata, valamint a szülőkkel és a gyerekekkel történő megfelelő kommunikáció fontossága és hatása a kitűzött cél leghatékonyabb elérésének tekintetében - Kajli Gábor testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 10.45 A gyógytestnevelés hatékonysága két tanév tükrében. - Szőllős-Gecse Judit testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 11.00 A játék szerepe az alsó tagozatos gyógytestnevelés tanításában - Barta Attila testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 11.15 Kávészünet
  • 11.30 Ortopédiai elváltozások alakulása a tatabányai középiskolákban 2005-2010-ig. - Gödri Krisztina testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 11.45 A tölcsérmell kezelésének módjai a gyógytestnevelés lehetőségével. - Csatosné Szili Gabriella testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 12.00 A versengő konfliktuskezelési stratégia alkalmazása a 17 és 18 éves fiatalok körében - Vassné Iván Györgyi testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 12.15 Serdülőkorúak testi fejlettsége és fizikai aktivitásának regionális jellemzői - Kamondi Szilvia testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 12.30 GYGYOE 2012. évi I. közgyűlése
  • 13.00 Kávészünet
  • 13.15 Egy művészeti szakközépiskola tanulóinak a mozgással töltött időarány-elemzése - Mártha Balázs testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 13.30 Te mit (t)eszel? Felmérés 10-12 éves általános iskolai tanulók táplálkozási és testmozgási szokásairól - Nyíri Orsolya testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 13.45 Életmódprogramok megvalósítása a ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskolában - Réthi Mária testnevelő-gyógytestnevelő tanár
  • 14.00 Az egészséges életmód vizsgálata felső tagozatos általános iskolás tanulóknál - Sághy Judit testnevelő-gyógytestnevelő tanár

Projektek

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!