Kurzusok
- A 2025/26-os tanév I. félév órarendje (frissítve: 2025. október 27.)
- A 2024/25-ös tanév I. félévének órarendje – frissítve: 2024. október 22.
- A 2024/25-ös tanév I. félévének kurzusai – frissítve: 2024. október 14.
- 2 éves kurzusterv a 2024. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2023/24-es tanév II. félévének kurzusai
- A 2023/24-es tanév I. félévének órarendje
- A 2023/24-es tanév I. félévének kurzusai
- 2 éves kurzusterv a 2023. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2022/23-as tanév II. félévének kurzusai
- A 2022-23-as tanév I. félévének kurzusai
- 2 éves kurzusterv a 2022. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2021-22-es tanév II. félévének kurzusai
- A 2021-22-es tanév I. félévének kurzusai
- 2 éves kurzusterv a 2021. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2020-21-es tanév II. félévének kurzusai
- A 2020-21-es tanév I. félévének kurzusai
- 2 éves kurzusterv a 2020. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2019-20-as tanév II. félévének kurzusai
- 2 éves kurzusterv a 2019. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2019-20-as tanév I. félévének kurzusai
- A 2018/19-es tanév II. félévének kurzusai
- A 2018/19-es tanév I. félévének kurzusai
- 2 éves kurzusterv a 2018. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2017/18-as tanév II. félévének kurzusai és tematikájuk
- A 2017/18-as tanév I. félévének kurzusai és tematikájuk
- 2 éves kurzusterv a 2017. szeptember 1-től kezdők részére
- A 2016/17-es tanév II. félévének kurzusai és tematikájuk
- A 2016/17-es tanév I. félévének kurzusai és tematikájuk
- 2 éves kurzusterv a 2016/17-es tanévben kezdők számára
- A 2015/16-es tanév II. félévének kurzusai és tematikájuk
- 3 éves kurzusterv
Tematikák 2024
- Témaközpontú irodalmazás, publikációs stratégia, tudományos közösségi hálók
- A testnevelési tantervek elméleti és módszertani alapjai
- A pedagógiai kutatás módszertana
- A labdarúgás elméletének és módszertanának tudományos megközelítése
- Managing Challanges of the Olympic Movement
- Recovery regeneration adaptation course
- Theoretical and Methodological Fundamentals of PE Curricula
- Literature searching, efficient publishing strategy
Tematikák 2022
Tematikák 2021
- Kutatásmódszertani ismeretek
- Módszertani készségfejlesztés 1. (SPSS)
- Módszertani készségfejlesztés 2. (SPSS)
- Sport a jelenkori társadalomban I.
- Sport a jelenkori társadalomban II.
- Sport in Contemporary Society I.
- Sport in Contemporary Society II.
- Sportélettan 1-2.
- Sports physiology 1-2.
Tematikák 2020
- A testnevelési tantervek elméleti és módszertani alapjai
- Molecular exercise science
- Physical activity, sedentary behaviour, quality of life from pedagogical-psychological perspective
- Sport a jelenkori társadalomban I.
- Sportélettan I. - Sport Physiology I.
- The scientific approach of the sport management
Tematikák 2019
- Az Európai Unió sportpolitikája
- Filozófiatörténet
- Humánbiológia
- Molecular exercise science
- Molecular methods 1.
- Research methods
- Sportpszichológia
- Sport in contemporary society I.
- Sport in contemporary society II.
- Testértelmezések a filozófiában és pszichológiában
- The scientific approach of the sport management
- Tudományelmélet
Tematikák
Sporttudományok Doktori Iskola
- Az Egyetemi Doktori Tanács elnöke: Dr. Tihanyi József rector emeritus, az MTA doktora
- A Sporttudományok Doktori Iskola vezetője: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár, az MTA doktora
Ügyfélfogadási idő
- hétfő: zárva
- kedd: 10.00-12.00
- szerda: 13.00-15.30
- csütörtök: 9.00-12.00
- péntek: zárva
Kérjük az ügyfélfogadási idő betartását!
Ügyfélfogadási időn kívül az ügyintézés kizárólag e-mailben lehetséges (a beérkezett e-mailekre nem tudunk azonnal válaszolni, türelmüket kérjük).
Programok
- 1. Edzés és adaptáció (programvezető: Dr. Pavlik Gábor professor emeritus)
- 2. Testedzés, szabályozás, anyagcsere (programvezető: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár)
- 3. Sport, nevelés- és társadalomtudomány (programvezető: mb. Dr. Hamar Pál egyetemi tanár)
- 4. Neveléstudomány és sportpedagógia (programvezető: Dr. Hamar Pál egyetemi tanár)
Bemutatkozás
A Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Doktori Iskolája (továbbiakban: DI) Magyarországon az egyedüli doktori iskola, mely sporttudományok tudományágban PhD fokozat adására jogosult, ezért a sporttudományok meghatározó intézménye. Küldetése és felelőssége, hogy a sporttudományok széles, inter- és multidiszciplináris területén megfelelő színvonalon biztosítson lehetőséget a PhD képzésben résztvevők számára az új tudományos eredmények elérésére, megismerésére, alkalmazására és továbbfejlesztésére. A DI fő erőssége, hogy a sporttal kapcsolatos minden, egymástól igen eltérő területek szakértői, oktatói vesznek részt a képzésben, így adva teljes, komplex rálátást a sporttudományok kutatási módszereire doktoranduszaink részére.
A doktori iskolából kiválasztásra kerülő – felsőoktatási és tudományos karrierpályát választó – fiatal oktatók-kutatók az egyetem számára biztosíthatja a szakterületükön kiemelkedő képességekkel és tudományos ismeretekkel rendelkező megfelelő utánpótlást mind közép, mind hosszú távon.
A doktori képzés az egyetemi kutatások alappillére, ezért az intézményi versenyképesség fenntartásához a doktori iskola stratégiai irányként a doktori képzés fejlesztését, folyamatos megújítását és a nemzetköziesítés erősítéstét fogalmazza meg, melynek kiemelt szerepe van az intézményi versenyképesség növelésében, valamint szükséges tartja a posztdoktori rendszer kialakítását is.
A doktori képzés alapja az önálló, eredeti kutatásokon keresztült elért új tudományos eredmények létrehozása úgy, hogy megfeleljenek a munkaerőpiaci elvárásoknak is. A megújulás során különös figyelmet kell szentelni a gyakorlatközpontúság megerősítésére is.
A DI kiemelkedő professzorok, kutató-személyiségek körül alakult meg négy markáns doktori program formájában. A programvezetők személyisége és vonzereje határozta meg a köré gyülekező kutatói gárdát, majd hozzájuk csatlakoztak a hallgatók, akik létrehozták a kritikus tömeget. Egyetemünkön egyetlen Doktori Iskola Tanács (DIT) működik, előnye a rendszernek az egységes Doktori Szabályzat, mely az összes doktori programra (társadalom- és természettudományi egyaránt) egyformán érvényes.
A DI működésének legfontosabb eredménye a doktoranduszok által megszerezhető tudományos fokozat súlya. Éppen ezért az értekezés és az annak alapját képező tudományos közlemények értékelése talán a legfontosabb minőségbiztosítási eljárás.
A DI-ben a képzési szerkezet a következő: Doktori Iskola, programok és azokon belül a témák.
A Doktori Iskola vezetője: Dr. Radák Zsolt
Az Egyetemi Doktori Tanács elnöke: Dr. Tihanyi József
Doktori Programok:
- Edzés és adaptáció (programvezető: Dr. Pavlik Gábor professor emeritus)
- Testedzés, szabályozás, anyagcsere (programvezető: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár)
- Sport, nevelés- és társadalomtudomány (programvezető: mb. Dr. Hamar Pál egyetemi tanár)
- 4. Neveléstudomány és sportpedagógia (programvezető: Dr. Hamar Pál egyetemi tanár)
A két társadalomtudományi program 2025 őszétől összevonásra kerül.
A témavezetőket és az általuk vezetett témákat az Országos Doktori Tanács oldalán, a doktori.hu-n lehet megtalálni.
Kapcsolat
A doktori képzés egyetemi szintű adminisztrációját az EDT és DI Titkársága (a továbbiakban: Doktori Titkárság) látja el a K1 épület 2. emelet A211-es irodájában.
A hallgatói ügyfélfogadási idő:
- hétfő: zárva
- kedd: 10.00-12.00
- szerda: 13.00-15.30
- csütörtök: 9.00-12.00
- péntek: zárva
E-mail:
Telefonszám: 487 92 96
Az Integrált Laboratórium a Testnevelési Egyetem megújult szolgáltatási rendszere, amely sportágtól és a sportolás szintjétől függetlenül felkészülten várja a klubok és egyesületek sportolóit. A komplett módon felszerelt laboratóriumban – amely centralizált, integrált rendszerben működő laboratóriumok összesége – a sportolók teljes körű kivizsgálását végezzük el.
Bővebb információért tekintse meg brosúránkat!
Szolgáltatásainkról - amelyet sportági szakszövetségeknek, sportkluboknak, versenyzőknek ajánlunk - képekben:
A XXXIV. OTDK Testnevelés- és Sporttudományi Szekciójának hivatalos eredménye tagozatonként:
Biomechanika
- I.: Sebesi Balázs (PTE) - Térdizületi stabilizáció unilaterális felugrásnál és instabil leérkezésnél
- II.: Groszmann Ádám (TE) - A karlendítés izomfeszülést és függőleges emelkedést növelő hatása függőleges felugrások során
- különdíj: Uhlár Ádám (TE) - Az erőfejlesztésben alkalmazott instabil súlyok hatása a vázizomzat elektromos aktivitására
- különdíj: Sebestyén Örs (TE) - A quadriceps femoris és a patella ín keresztmetszeti területének aránya és befolyása a mechanikai hatásfokra
Edzéselmélet
- I.: Deli Balázs (PTE) - Gyorsasági paraméterek összefüggése a sportági kiválasztással utánpótláskorú labdarúgóknál
- II.: Imre Nóra (BCE) - Meccsvégi játékok: kosárlabdacsapatok stratégiaalkotása
- II.: Stump Árpád (BCE) - Meccsvégi játékok: kosárlabdacsapatok stratégiaalkotása
- III.: Szeiler Bálint (ELTE) - Az agilitás és az állóképesség kapcsolata utánpótláskorú labdarúgóknál
- III.: Kelemen Bence (TE) - Férfi 1500m-es élversenyzők győzelmi és rekord-taktikájának összehasonlítása
- különdíj: Gusztafik Ádám (ELTE) - Állóképességi mutatók vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál
Egészségtudomány I.:
- I.: Ádám Zoltán Mihály (PTE) - Fizikai aktivitás, mint a keringési rendszer megmentője; egy életmódváltó program eredményei
- II.: Perecz Brigitta (PTE) - Időskori elesés prevenció harcművészeti elemeket tartalmazó sportterápiával
- különdíj: Cseuz Alexandra (PTE) - A Rectus Diastasis megjelenésének okai és meglétének következményei
Egészségtudomány II.:
- I.: Buti Nikolett (ELTE) - A sportoláshoz kapcsolódó tudatos vízfogyasztás
- II.: Farkas Regina (SE) - Szegregáltan és integráltan oktatott 13-18 éves, cerebrál parézissel élő gyerekek életminőségének komparatív vizsgálata
Gyógytestnevelés és mozgásterápia
- I.: Hitter Kitti (PTE) - Professzionális és amatőr táncosok láb deformitásainak vizsgálata és összehasonlítása
- II.: Jakab Dominika (PTE) - Gerincprevenciós programok a mindennapos testnevelés keretében kisiskolás korban
- III.: Mazzag Kitti (PTE) - Törzsstabilizácios tréning hatásának vizsgálata profi jégkorongozók körében
- különdíj: Nagy Ákos Barnabás (PTE) - Törzs állapot felmérés és fejlesztés ülőröplabdázók körében
Humánkineziológia
- I.: Ahmed Othmani (PTE) - The relationship between anaerobic power and other physical components in soccer
- II.: Éliás Ivett (ELTE) - Nyugalmi szívdobogás-detekció és terheléses pulzusreprodukció
- III.: Bakonyi Péter (TE) - Az akkut okklúziós terhekés hatásai az izom genetikai markereire
- különdíj: Balla Dóra Szilvia (SZE) - Labdarúgók élettani paramétereinek életkorspecifikus összehasonlítása
Sportmenedzsment, sportgazdaság I.:
- I.: Rácz László (BME) - Sportmenedzsment-döntések támogatása mesterséges intelligencia segítségével
- II.: Bögös Tímea (DE) - A fizikai aktivitás szerepe a munkavállalók egészségének megőrzésében
- III.: Baranyai Szabolcs (DE) - Az e-Sport magyarországi helyzetének és megítélésének vizsgálata a játékosok szemszögéből
- különdíj: Világi Kristóf (TE) - SAUS- A hazai sportinformatikai és sportanalitikai helyzet feltérképezése, adatfelhasználási lehetőségek kidolgozása
Sportmenedzsment, sportgazdaság II.:
- I.: Szikszai-Németh Ketrin (DE) - Personal brandingre építő marketing stratégia alkalmazása a sportban
- II.: Sléber Mátyás Tibor (SOE) - A magyar labdarúgás visszahelyezése Európa futballtárképére egy innovatív regionális liga létrehozásával
- III.: Mórik Kornélia Veronika (DE) - A termékfejlesztés szükségességének bizonyítása egy, a vízalatti sportokhoz használt magyar sporttermék piacának vizsgálatával
- különdíj: Blaskovits Adrienn (TE) - A két nagy sportszergyár, a Nike és az Adidas küzdelme a piacokért
Sportpedagógia, testneveléselmélet, tantárgypedagógia I.:
- I.: Kertai Bendegúz (PTE) - Vízbőlmentési, elsősegélynyújtási ismeretek a köznevelésben
- II.: Csanádyné Söjtöry Borbála (ELTE) - Reprezentatív felmérés a tornaoktatás helyzetéről a közoktatásban Magyarországon
- különdíj: Bánházi Laura (NYE) - Az egészségtudatos magatartás vizsgálata a MOB által támogatott sportiskolai képzésű megyeszékhelyi intézményben
Sportpedagógia, testneveléselmélet, tantárgypedagógia II.:
- I.: Karacsi Gábor (ELTE) - A zene és a testnevelés órai aktivitás kapcsolata
- II.: Wertmüller Ildikó (TE) - Hivatása: testnevelő tanár
- II.: Nagy Cecilia (TE) - Hivatása: testnevelő tanár
- III.: Szalai Kata (PTE) - Zenés-mozgásformák (aerobik) kedveltségi szintjének mérése általános iskolai környezetben
- különdíj: Földvárszki Edina (ELTE) - Trendkövető táncos bemelegítés hatása a testnevelés órai aktivitásra
Sportpszichológia I.:
- I.: Balikó Benjámin (ELTE) - Nyújtó gyakorlatblokk rendszeres használatának pszicho-motoros hatásai 7.osztályos tanulók körében
- II.: Incze Krisztina (TE) - A jégkorong játékvezetők konfliktuskezelő stratégiáinak vizsgálata
- II.: Czeferner Richárd (TE) - A jégkorong játékvezetők konfliktuskezelő stratégiáinak vizsgálata
- különdíj: Sarus Tamás (PTE) - Állapotszorongás változásai testnevelés, történelem és matematika órákon
Sportpszichológia II.:
- I.: Kéringer Johanna (TE) - Rizikófaktorok a magyar elit ritmikus gimnasztika pszichológiai vonatkozásában-A testkép, a motiváció és a kiégés kapcsolata az észlelt edzői autonómia támogatással
- II.: Szántai Levente (SZTE) - A labdarúgás hatása a férfiak és a nők kognitív funkcióira
- különdíj: Juhász Zsófia (TE) - Sportmotiváció és flow élmény vizsgálata utánpótláskorú társastáncosok körében
- különdíj: Farkas Dominika (TE) - Sportmotiváció és flow élmény vizsgálata utánpótláskorú társastáncosok körében
- különdíj: Fejes Nikoletta (PTE) - Az eredményességbe vetett grit - A grit vonás eredményességre gyakorolt hatásának vizsgálata sportolói mintán
Testnevelés és társadalomtudomány I.:
- I.: Katona Péter Márk (DE) - A szegénység, mint motivációs tényező a sport világában
- II.: Laskovics Tímea (TE) - Erasmus- Előny vagy hátrány
- II.: Takács Máté (TE) - Erasmus- Előny vagy hátrány
- III.: Szabó Zoltán Tamás (PTE) - Sportszakos hallgatók attitűdje a fogyatékossággal élők sportjával kapcsolatban
- különdíj: Fülep Dezső András (ELTE) - Bionikai implantátumok hatása a sport világára
Testnevelés és társadalomtudomány II.:
- I.: Leszkó Dóra (SE) - Központi idegrendszeri sérültek sportrekreációs lehetőségeinek vizsgálata Magyarországon
- II.: Szíjártó Szilveszter Richárd (SZTE) - Orthorexia, edzésfüggőség és izomdiszmorfia megjelenése a férfi erőemelők, crossfitterek és testépítők körében
- II.: Lóránt Vivien (SZTE) - Orthorexia, edzésfüggőség és izomdiszmorfia megjelenése a férfi erőemelők, crossfitterek és testépítők körében
- III.: Garai Balázs Róbert (TE) - A kézilabda játékvezetők játékszabály-ismereti vizsgálata
- különdíj: Derkács Evelin Andrea (PTE) - Női labdarúgás megítélése a férfiak körében
A konferencia alatt három sportos aktivitással készülünk a résztvevőknek. Ezek közül kettőre kötelező a regisztráció.
Kirándulás az IBS kollégiumtól a Tündér-hegyi kőfejtőhöz
- Időpont: 2019. március 29. 17:30-19:00-ig
- A program szerint hallgatók kísérik fel az IBS kollégium portájától a kb. 2,5 km-es úton a résztvevőket a Tündér-hegyi kőfejtőhöz.
- Indulás: 1021 Budapest, Tárogató út 2. IBS Garden Hotel 17:30
- A túra tervezett útvonala >>>
Konditerem használat
A rendezvény ideje alatt a Testnevelési Egyetem Barakk épületében található konditerem a résztvevőknek térítésmentesen használható. Az épületet megközelíteni legkönnyebben a Kiss János Altábornagy utca felől lehet.

MTK – DVTK mérkőzéslátogatás
Az érdeklődőknek a 2019. március 30-án, szombaton 17:00-kor kezdődő MTK – DVTK felnőtt férfi NBI-es labdarúgó mérkőzésre a belépést tiszteletjeggyel biztosítjuk. Az Új Hidegkuti Nándor Stadionhoz (1087 Budapest, Salgótarjáni út 12-14.) eljutás egyénileg. A jegyeket a rendezvény ideje alatt adjuk át az érdeklődőknek.













































