Rangos nemzetközi folyóiratban jelent meg a TF oktatóinak tanulmánya
2025. május 22.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

A testnevelő tanárok motivációs stratégiáit feltáró tanulmány jelent meg a pedagógiai tudományok egyik legrangosabb nemzetközi folyóiratában, a European Physical Education Review-ban. A publikáció a világszerte elismert Loughborough Egyetem és a TF közös kutatásának eredménye.

Magyar, többek között TF-es kutatók részvételével készült nemzetközi sportpedagógiai tanulmány jelent meg a közelmúltban a European Physical Education Review (EPER) című, D1-es besorolású, nemzetközileg elismert tudományos folyóiratban.

A publikáció a világ egyik vezető sporttudományi intézményével, a Loughborough Egyetemmel együttműködésben készült, szerzője Csordás-Makszin Ágnes (TF), Christopher M. Spray, Berki Tamás, Hamar Pál (TF), Karsai István és Soós István (TF).

A kutatás a testnevelő tanárok oktatási motivációs stratégiáit vizsgálta, különös figyelmet fordítva arra, hogy miért fontos a tanulói autonómia támogatása és bizonyos pszichológiai szükségletek kielégítése a testnevelés órákon. Az adatfelvétel négy közép-európai ország – köztük hazánk – magyar ajkú testnevelő tanárai körében történt.

A tanulmány eredményei nemcsak a tanári gyakorlat fejlesztéséhez járulnak hozzá, hanem a sportpedagógia területén folyó nemzetközi tudományos párbeszédet is erősítik.

A publikáció angol nyelvű változata itt érhető el.

2025. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!